Bij Manowi hebben we een duidelijke missie

Geplaatst in: Advies 0

 

Bij Manowi hebben we een duidelijke missie: bijdragen aan het welbevinden van anderen. Om onze missie te kunnen uitdragen, werken wij via de 4 B’s. Benieuwd naar wat dit inhoudt? Je leest het in ons nieuwe blog.

De vier B’s van Manowi

De meesten van jullie kennen Manowi al als salon. Jullie weten wat we doen en wie we zijn. Maar weten jullie ook waarom we dit doen? Wat is onze missie? Ons doel? En hoe zorgen we ervoor dat we deze missie kunnen blijven nastreven? In dit blog vertel ik jullie hier heel graag meer over.

Bijdragen aan jouw welbevinden

Onze missie is duidelijk: bijdragen aan het welbevinden van anderen. Dit doen we door zoveel mogelijk mensen te helpen bij zowel hun innerlijke als uiterlijke verzorging. Het een kan niet zonder het ander, het is echt een wisselwerking.

 

In onze eerdere blogs heb je kunnen lezen hoe we dit doen. Maar hoe werkt dat dan achter de schermen? En hoe zorg je dat je als team continu scherp blijft en niet verzwakt of in oude patronen terugvalt? Hoe blijf je elkaar naar het volgende level tillen? Elkaar uitdagen? Helpen als het even niet meezit? Ieder mens loopt tegen dingen aan, dat is onoverkomelijk. Maar de meeste dingen zijn ook weer op te lossen. In the end draait het namelijk veelal om balans …

 De 4 pijlers van het leven

Ik geloof heel sterk in 4 pijlers van het leven. Ik noem ze de 4 B’s. Het gaat dan om:

 

  • BODY (lijf)
  • BEING (gemoedstoestand)
  • BALANCE (relaties)
  • BUSINESS (werk)

 

Als een van de pijlers niet lekker loopt of uit balans is, dan kijk ik altijd als eerste (terug) naar de 1e pijler. Precies, je Body. In de kern is dat namelijk het enige wat telt: je gezondheid, je lijf. Is dit in balans, dan volgt de rest vanzelf.

Als er dingen niet lekker lopen of je worstelt ergens mee, dan moet je dus ergens iets in beweging zetten. In actie komen. Dit zorgt ervoor dat je weer helderder wordt in je hoofd, waardoor je meer ruimte krijgt voor de andere pijlers. Klinkt logisch toch? Maar hoe doe je dat dan?

Breng de B’s in balans

Het is belangrijk om de 4 B’s weer in balans te krijgen en te houden. Ik geef je een paar tips hiervoor.

Om je Body weer in evenwicht te brengen, kun je bijvoorbeeld energie halen uit de juiste voeding. Voeding die lief is voor je lichaam en je energie geeft. Maar ook door te bewegen en door goed te slapen creëer je evenwicht. Daarnaast kun je mediteren of yoga beoefenen om je lichaam en geest te kalmeren.

Een mooi bruggetje naar je Being. Want meditatie en yoga hebben ook invloed op je gemoedstoestand. Je traint dus tegelijkertijd Body en Being. Als in deze pijlers weer ruimte en rust komt en jij voelt je weer energieker, dan heeft dit ook weer invloed op je relaties. Want wie wil zich nu niet omringen met warme liefdevolle, energieke en fitte mensen?

Ook je Balance komt dus weer in evenwicht. Dit heeft dan niet alleen betrekking op je familiaire en persoonlijke relaties, maar kun je ook weer doortrekken naar collega’s, partners, klanten en/of cliënten. Anders gezegd, je Business …

De praktijk

Deze werkbare materie trek ik dus door naar mijn teamleden. Ik help ze die balans te vinden en behouden door wekelijks 1-op-1 te gaan zitten en de 4 B’s door te nemen. Natuurlijk zijn de pijlers voor iedereen persoonlijk en dus anders. Tijdens de gesprekken stellen we persoonlijke doelen en sturen we bij waar nodig. Is een doel behaald, dan kijken we waar nieuwe uitdagingen liggen.

 

Hoe tof is het om samen te werken aan een team dat het beste uit zichzelf wil halen? Ik vind dat dus echt supergaaf! De wil om te groeien bij iedereen heeft weer invloed op de werksfeer en dat weerspiegelt zich in dat wat wij het liefste doen; bijdragen aan het welbevinden van de mens.

De cirkel is rond.

Liefs Marion.

 

PS. Lees hieronder hoe het Manowi-team de 4 B’s ervaart.

Waarom Manowi?

Omdat ik wist dat Marion fantastisch is in haar vak en ik heel veel van haar kan leren. Ik vind Manowi een hele fijne stageplek. Het is echt een sfeervolle salon; als ik binnenloop, krijg ik meteen een warm welkomstgevoel. En dat is precies het gevoel wat ik anderen wil geven als ze bij ons binnenlopen.

Er is de afgelopen jaren veel veranderd bij Manowi, dit heb ik allemaal meegemaakt. Het was een aparte periode, maar ik vond het superinteressant om te zien hoe Marion haar salon heeft veranderd en steeds dichter bij haar grote droom komt.

Wat maakt werken bij Manowi uniek?

Ondertussen mag ik al bijna vier jaar van Marion leren en is dit tot op de dag van vandaag dan ook een super goede keuze geweest. Ik leer niet alleen de fijne kneepjes van het kappersvak, maar word ook nog eens persoonlijk gecoacht. Wekelijks hebben we allemaal een gesprek met Marion waarin we zelf centraal staan. We bespreken dan hoe het in de kapsalon gaat en hoe we nog meer kunnen groeien als salon. Maar ook hoe we zélf kunnen groeien. We hebben het tijdens die gesprekken over de vier B’s: Body, Being, Balance, Business. Je wordt dan weer even scherp gezet op dingen die je kan verbeteren. En van daaruit stellen we dan ook doelen voor de komende week of maand. Dit werkt echt heel goed en is voor mij echt een welkome toevoeging aan mijn werk.

Waarom Manowi?

Bij Manowi doen we meer dan alleen maar knippen en kleuren, we kijken veel verder dan dat. De kwaliteit van je haar en hoofdhuid staat altijd voorop! We stellen onze klanten de vraag: wat vind jij zelf van de kwaliteit van je haar en wat zou je veranderd willen hebben? Hoe zie je je haar het liefst en wat heb je ervoor over om dit zo te krijgen?

We geven eerlijk advies over wat mogelijk is en wat ervoor nodig is om dit thuis ook te onderhouden. Daarnaast geven we de klanten/cliënten ook persoonlijke aandacht. Het begint al met een heerlijk kopje koffie/thee met wat extra's erbij. Je krijgt een hoofdhuidmassage en/of een handmassage terwijl je aan de wastafel ligt. Mét een vitamineshot incl. een hot towel en een unieke geurbeleving. Zo kun je heerlijk ontspannen. Bij Manowi kom je tot rust en ga je weer helemaal opgeladen én met een mooie coupe naar buiten.

Wat maakt werken bij Manowi uniek?

1x in de maand hebben we een teamoverleg om te spreken en brainstormen over wat er goed gaat en hoe we dingen nog kunnen verbeteren.

Hierbij gebruiken we de 4 B' s: Body (wat doe je om zelf gezond en fit te blijven?), Being (zit je lekker in je vel, wat doe je om te ontspannen, neem je tijd voor jezelf), Balance (balans tussen relaties, collega’s etc.) en Business (wat zijn je doelen en hoe kun je bereiken?) Met deze 4 B's helpen we elkaar om meer uit onszelf te halen en nog beter samen te werken als team. Hoe je deze 4 B’s toepast, is voor iedereen verschillend. Maar daardoor zijn we scherper en 100% aanwezig op het moment dat het nodig is. 

Deze materie heeft mij enorm geholpen om nog meer te groeien en te leren en 100% aanwezig te zijn. Ik zit al meer dan 25 jaar in het vak en had nog nooit van deze methode gehoord. Het zet je aan het denken en je komt in actie!  

Ook hebben we 1x in de maand training waarbij we de 4 B's in praktijk kunnen brengen en kunnen oefenen op modellen met behulp van een diagnoseplan. Hierop staan vragen die we moeten weten om zo tot een mooi resultaat te komen bij het knippen/stylen/kleuren van cliënten.

 

Er gebeurt dus veel achter de schermen om zo tot nog mooiere resultaten te komen en cliënten helemaal tevreden de deur uit te laten gaan. We gaan steeds een stapje verder en ik vind dat heerlijk!

Waarom Manowi?

Mijn naam is Meike en ik werk sinds maart 2019 bij Manowi. Ik heb voor Manowi gekozen omdat het mij heel erg aansprak dat ze hier ook gespecialiseerd zijn in hoofd- en haarproblemen. Superinteressant om ook hier meer over te leren en dus met meer bezig te zijn dan alleen het kappersvak.

Wat maakt werken bij Manowi uniek?

Elke week plant Marion een privégesprek in. We gaan het dan samen hebben over hoe het gaat en nemen de 4 B’s door: Body (lichaam), Being (hoe voel je je), Balance (relaties) en Business (werk). Tijdens zo’n gesprek stellen we doelen op; hoe wil jij je verbeteren en waar loop je tegenaan? Elke week weer kijken we samen of het beter gaat met eerder aangegeven problemen en of je al dichter bij je doelen bent. Ook hebben we 1 keer in de maand een trainingsavond, waar we als team bij elkaar zitten en kijken hoe en waarmee we elkaar kunnen helpen. Zo blijven we zowel individueel als in groepsverband groeien en worden we een nog beter team!

 

Er gebeurt dus veel achter de schermen om zo tot nog mooiere resultaten te komen en cliënten helemaal tevreden de deur uit te laten gaan. We gaan steeds een stapje verder en ik vind dat heerlijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *